RWN
Ruch uliczny - Wersja do druku

+- RWN (http://rwn.boo.pl)
+-- Dział: Racer (/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Dział: Pomoc (/forumdisplay.php?fid=8)
+---- Dział: Problemy Rozwiązane (/forumdisplay.php?fid=30)
+---- Wątek: Ruch uliczny (/showthread.php?tid=1420)

Strony: 1 2 3


Ruch uliczny - Cycu - 30-12-2015 15:12

Witam czy jest możliwość dodania do Racera ruchu ulicznego? Na Racedepartment coś tam piszą o tym, że niby się da ale nic z tego nie rozumiem.. Albo dlaczego jak dam Quick Race to te głomby jeżdżą tylko po 50km/h max?


RE: Ruch uliczny - miki4400 - 30-12-2015 15:23

Kiedyś pewien użytkownik który porzucił racera się w to bawił, można znaleźć na necie jak to wyglądało. Myślę że ogarnięta osoba da radę zrobić ruch uliczny. Trasę chyba się ustawiało przez tracked dla AI, ale nie pamiętam już jak a i max prędkość dało się chyba ustawić w którymś pliku konfiguracyjnym, poszperaj w plikach mapy. https://www.youtube.com/watch?v=GfVbMfyXmHQ


RE: Ruch uliczny - Cycu - 30-12-2015 16:22

Na racedepartment jest ten temat założony i tam jest to chyba ogarnięte ale wszystko po angielsku a mój angielski niestety leży gdzieś tam w rowie.


RE: Ruch uliczny - Fiecu - 30-12-2015 16:57

Z tego co pamiętam bo czytałem tamten wątek kiedyś to ruch uliczny trzeba "nagrać samemu" czyli po prostu przejechać całą trasę po wciśnięciu jakiejś kombinacji klawiszy a potem to wyeksportować, ale chyba tutoriala jako takiego tam nie ma niestety :/


RE: Ruch uliczny - Cycu - 30-12-2015 21:14

Ooo kurde jak by to zrobił to fajnie by było byśmy połączyli swoje siły i wydali to do downloadu i by każdy był zadowolony Big Grin z ruchem ulicznym inna bajka by była niż jeżdżenie w kółko samemu Smile .


RE: Ruch uliczny - Racer_Driver - 31-12-2015 15:00

(30-12-2015 21:14 )Cycu5500 napisał(a):  Ooo kurde jak by to zrobił to fajnie by było byśmy połączyli swoje siły i wydali to do downloadu i by każdy był zadowolony Big Grin z ruchem ulicznym inna bajka by była niż jeżdżenie w kółko samemu Smile .

Nie koniecznie. Im więcej aut w ruchu tym bardziej zabiera Fps- Nie którym może to bardzo pogorszyć grę. Ruch AI występuje na racerach wyposażonych w Cg-Shaders. Czyli na te racery raczej wydawane są dokładne modele aut o dużej ilości poly. Więc moim zdaniem ruch AI jest na własną rękę. Sprawdź też racer.nl - dokumentacje. Czasem brak znajomości angielskiego nie przeszkadza w toutorialu.


RE: Ruch uliczny - Mariusz - 02-01-2016 11:21

Dlatego mysle, że jako AI trzeba jakieś modele low poly. Coś ala lod2 w Forzie. Do tego każdy samochód miałoby ten sam kolor, bo to jest zdefiniowane w car.shd i teksturze. Sam kiedyś się tym interesowałem ale nic ciekawego nie udało mi się zrobić ani dowiedzieć. Aktualnie Racer jest w wersji 0.90 więc są to raczej wersje beta, a nie jakieś oficjalne wydanie.
Quick race opiera się po części o mp. Tworzona jest gra tylko na lokalnym hoście. W aktualnej wersji ciężko jest wygrzebać coś ci by nas w pelni zadowoliło. W innych grach modele są w pamięci i dopiero jak odpowiednio się do nich zbliżymy to "duch" dostaje model, tutaj wygląda to tak, że możemy być na jednym końcu mapy a drugi gracz po przeciwnej stronie a komputer i tak nadaje mu model, fizykę jazdy, prawidłowy odczyt shaderów itp.
W skrócie wygląda to tak; da się ale bez rewelacji, do tego na mapie o małej powierzchni i ograniczonej liczbie samochodów, których modele byłyby słabej jakości. Do tego sztuczna inteligencja na słabym poziomie, stałe prędkości AI, problemy z TC w car.ini i skryptami.


RE: Ruch uliczny - Fiecu - 02-01-2016 11:32

W dokumentacji Racera znalazłem poradnik odnośnie tworzenia linii przejazdu pojazdów AI, może nie będę wklejał całego tekstu bo jest dość długi, także link - http://racer.nl/tutorial/newtrack.htm
Wszystko jest opisane w sekcji Adding AI and default AI driving lines, do tego jest napisane w miarę prostym angielskim, więc można spróbować, pytanie tylko jak to będzie wyglądało później, bo Racer optymalizacją nie grzeszy i często klatkuje nawet z jednym autem a co dopiero z kilkoma.


RE: Ruch uliczny - Cycu - 04-01-2016 19:13

Jedynym wyjściem jest skonwertowanie modeli ai z WR2, one nie będą zawierały dużo poly.


RE: Ruch uliczny - miki4400 - 05-01-2016 19:15

Musiało by to być jakieś małe miasteczko, bo żeby zapełnić PR2 trzeba by mieć kombajn z Nasa.