RWN
Robimy shader RGB - Wersja do druku

+- RWN (http://rwn.boo.pl)
+-- Dział: Racer (/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Dział: Pomoc (/forumdisplay.php?fid=8)
+---- Dział: Poradniki (/forumdisplay.php?fid=29)
+---- Wątek: Robimy shader RGB (/showthread.php?tid=317)

Strony: 1 2


Robimy shader RGB - Seboo107 - 11-08-2014 15:28

Witam!! Dziś opiszę Wam jak zrobić shader RGB.

Co potrzebujemy:

- Próbkę koloru który chcemy uzyskać
- Photoshop/Gimp
- Chęci Big Grin

No to do dzieła Smile

1. Na początku pobieramy sobie próbkę naszego koloru np. z google i otwieramy Gimpem lub PS'em
2. Otwieramy sobie okno aktywnej zmiany koloru i klikamy na zakraplacz.
3. Klikamy teraz na element zdjęcia/grafiki w miejscu gdzie jest najbardziej interesujący Nas kolor
4.
[Obrazek: w5sz0z7azmk7k9jfg.jpg?size_id=5]

Gdy mamy już wybrany swój kolor, patrzymy na wartości R, G i B.
Teraz musimy przepisać je do naszego shadera Smile

Cytat:shader_karoseria~vf_reflect
{
cast_shadow=1
reflect=0.1
diffuse=0.186 0.010 0.005 1
ambient=0.186 0.010 0.005 1
specular=0.186 0.010 0.005 1

shininess=14
mipmap_bias=6
fresnel
{
bias=0.06
scale=0.98
power=2
}
layer0
{
map=karoseria.tga
}
layer1
{
map=$trackenvmap
}
}
5. Wartości wpisujemy do Diffuse, Ambient i Specular
- Wartość R wpisujemy w miejsce 0.186, czyli po wpisaniu wartości z mojej próbki powinno wyglądać tak 0.114
- Wartość G wpisujemy w miejsce 0.010, czyli po wpisaniu wartości z mojej próbki powinno wyglądać tak 0.162
- Wartość B wpisujemy w miejsce 0.005, czyli po wpisaniu wartości z mojej próbki powinno wyglądać tak 0.042

6. Linijki Diffuse, Ambient oraz Specular powinny wyglądać teraz tak:

Cytat: diffuse=0.114 0.162 0.042 1
ambient=0.114 0.162 0.042 1
specular=0.114 0.162 0.042 1

7. Ostatnim krokiem jest zmiana koloru naszej tekstury na taki, który uzyskaliśmy zakraplaczem oraz zapisanie zmian w car.shd Smile

A oto efekt Smile

[Obrazek: 14883406631_e2e7652780_z.jpg]


Przeniosłem do odpowiedniego działu Smile/F.


RE: Robimy shader RGB - Mariusz - 11-08-2014 15:34

Ze wszystkim się zgadzam poza tym że teksturę robimy tym samym kolorem. Ja robię teksturę w taki kolor jaki ma być w cieniu a wartości RGB mam taki kolor jaki chcę w słońcu. Wink


RE: Robimy shader RGB - patryk2828 - 11-08-2014 18:09

Dzięki Seboo napewno mi się przyda Smile


RE: Robimy shader RGB - KraniQ - 26-10-2014 17:35

Robię tak jak tutaj i kolor wychodzi ale taki bez połysku jak tutaj na zdjęciu. :/ Taki jakby matowy mi wychodzi, da się to jakoś poprawić?


RE: Robimy shader RGB - Kerel - 26-10-2014 17:40

reflect=0.1
shininess=14

bias=0.06
scale=0.98
power=2
tym się pobaw.


RE: Robimy shader RGB - KraniQ - 26-10-2014 18:27

Ok dzięki. Big Grin

A jednak nie dało to nic próbowałem wszystkiego i kolor dalej jest bez połysku. :/


RE: Robimy shader RGB - Pezio - 24-12-2014 14:24

Koledzy ma problem,jak chce zrobić kolor biały w RGB to wychodzi siwy,wie ktoś o co chodzi??


RE: Robimy shader RGB - Mariusz - 24-12-2014 14:53

Biały RGB to jest wgl. zagadka, np jak dasz biała teksture a w rgb wpiszesz inny kolor to będziesz mial kolor taki jak wpisałeś. Speckle tutaj jest wyjściem w przypadku perły.
Biały spróbuj zrobić bez rgb.


RE: Robimy shader RGB - Pezio - 24-12-2014 15:00

Kurcze no szkoda,ale dobra będzie zwykły.


RE: Robimy shader RGB - AlbombA - 27-09-2015 11:43

A jak zrobić aby ten kolor zapisał się w pliku .tga, a nie .xfc?