Witamy na RWN!
Nick: Hasło:


Ruch uliczny
30-12-2015, 15:12
Post: #1
Ruch uliczny
Witam czy jest możliwość dodania do Racera ruchu ulicznego? Na Racedepartment coś tam piszą o tym, że niby się da ale nic z tego nie rozumiem.. Albo dlaczego jak dam Quick Race to te głomby jeżdżą tylko po 50km/h max?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to!
30-12-2015, 15:23
Post: #2
RE: Ruch uliczny
Kiedyś pewien użytkownik który porzucił racera się w to bawił, można znaleźć na necie jak to wyglądało. Myślę że ogarnięta osoba da radę zrobić ruch uliczny. Trasę chyba się ustawiało przez tracked dla AI, ale nie pamiętam już jak a i max prędkość dało się chyba ustawić w którymś pliku konfiguracyjnym, poszperaj w plikach mapy. https://www.youtube.com/watch?v=GfVbMfyXmHQ
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to!
[-] The following 1 user Polubienia miki4400's post:
Cycu (12-30-2015)
30-12-2015, 16:22
Post: #3
RE: Ruch uliczny
Na racedepartment jest ten temat założony i tam jest to chyba ogarnięte ale wszystko po angielsku a mój angielski niestety leży gdzieś tam w rowie.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to!
30-12-2015, 16:57
Post: #4
RE: Ruch uliczny
Z tego co pamiętam bo czytałem tamten wątek kiedyś to ruch uliczny trzeba "nagrać samemu" czyli po prostu przejechać całą trasę po wciśnięciu jakiejś kombinacji klawiszy a potem to wyeksportować, ale chyba tutoriala jako takiego tam nie ma niestety :/
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to!
[-] The following 1 user Polubienia Fiecu's post:
Cycu (01-01-2016)
30-12-2015, 21:14
Post: #5
RE: Ruch uliczny
Ooo kurde jak by to zrobił to fajnie by było byśmy połączyli swoje siły i wydali to do downloadu i by każdy był zadowolony Big Grin z ruchem ulicznym inna bajka by była niż jeżdżenie w kółko samemu Smile .
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to!
31-12-2015, 15:00
Post: #6
RE: Ruch uliczny
(30-12-2015 21:14 )Cycu5500 napisał(a):  Ooo kurde jak by to zrobił to fajnie by było byśmy połączyli swoje siły i wydali to do downloadu i by każdy był zadowolony Big Grin z ruchem ulicznym inna bajka by była niż jeżdżenie w kółko samemu Smile .

Nie koniecznie. Im więcej aut w ruchu tym bardziej zabiera Fps- Nie którym może to bardzo pogorszyć grę. Ruch AI występuje na racerach wyposażonych w Cg-Shaders. Czyli na te racery raczej wydawane są dokładne modele aut o dużej ilości poly. Więc moim zdaniem ruch AI jest na własną rękę. Sprawdź też racer.nl - dokumentacje. Czasem brak znajomości angielskiego nie przeszkadza w toutorialu.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to!
[-] The following 2 users Lubie to! Racer_Driver's post:
Cycu (12-31-2015), Pisarz (01-01-2016)
02-01-2016, 11:21
Post: #7
RE: Ruch uliczny
Dlatego mysle, że jako AI trzeba jakieś modele low poly. Coś ala lod2 w Forzie. Do tego każdy samochód miałoby ten sam kolor, bo to jest zdefiniowane w car.shd i teksturze. Sam kiedyś się tym interesowałem ale nic ciekawego nie udało mi się zrobić ani dowiedzieć. Aktualnie Racer jest w wersji 0.90 więc są to raczej wersje beta, a nie jakieś oficjalne wydanie.
Quick race opiera się po części o mp. Tworzona jest gra tylko na lokalnym hoście. W aktualnej wersji ciężko jest wygrzebać coś ci by nas w pelni zadowoliło. W innych grach modele są w pamięci i dopiero jak odpowiednio się do nich zbliżymy to "duch" dostaje model, tutaj wygląda to tak, że możemy być na jednym końcu mapy a drugi gracz po przeciwnej stronie a komputer i tak nadaje mu model, fizykę jazdy, prawidłowy odczyt shaderów itp.
W skrócie wygląda to tak; da się ale bez rewelacji, do tego na mapie o małej powierzchni i ograniczonej liczbie samochodów, których modele byłyby słabej jakości. Do tego sztuczna inteligencja na słabym poziomie, stałe prędkości AI, problemy z TC w car.ini i skryptami.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to!
[-] The following 2 users Lubie to! Mariusz's post:
Cycu (01-02-2016), Smuda. (01-03-2016)
02-01-2016, 11:32
Post: #8
RE: Ruch uliczny
W dokumentacji Racera znalazłem poradnik odnośnie tworzenia linii przejazdu pojazdów AI, może nie będę wklejał całego tekstu bo jest dość długi, także link - http://racer.nl/tutorial/newtrack.htm
Wszystko jest opisane w sekcji Adding AI and default AI driving lines, do tego jest napisane w miarę prostym angielskim, więc można spróbować, pytanie tylko jak to będzie wyglądało później, bo Racer optymalizacją nie grzeszy i często klatkuje nawet z jednym autem a co dopiero z kilkoma.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to!
[-] The following 1 user Polubienia Fiecu's post:
Cycu (01-02-2016)
04-01-2016, 19:13
Post: #9
RE: Ruch uliczny
Jedynym wyjściem jest skonwertowanie modeli ai z WR2, one nie będą zawierały dużo poly.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to!
05-01-2016, 19:15
Post: #10
RE: Ruch uliczny
Musiało by to być jakieś małe miasteczko, bo żeby zapełnić PR2 trzeba by mieć kombajn z Nasa.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to!


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

© Marcin Werstak, RWN - Racer Według Nas. Powered by MyBB