Witamy na RWN!
Nick: Hasło:
Ogłoszenie
Zostały wprowadzone zmiany w regulaminie. Dodany został punkt numer 9 w regulaminie shoutboxa ("Shoutbox to nie dział pomoc. Wszystkie tego typu wpisy będą karane"). Prosimy o zapoznanie się i respektowanie nowej zasady.


Odpowiedz 
Nasze ulubione marki
29-06-2014, 15:40
Post: #1
Nasze ulubione marki
Tutaj przedstawiamy nasze ulubione marki samochodów, opisujemy je, przedstawiamy wersje, silniki itp. itd.

Zacznę. Wink

Opel Calibra

Pojazd został zaprojektowany przez Erharda Schnella jako usportowiona wersja Vectry A z którymi dzieli płytę podłogową oraz zawieszenie. Jego oficjalna premiera miała miejsce podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1989 roku. W tym samym roku zdobyła nagrodę za swój design (pomimo, że seryjna produkcja ruszyła dopiero rok później). Samochód wyróżniał głównie niski współczynnik oporu aerodynamicznego wynoszący Cx=0,26. Auto rzuca się w oczy dzięki charakterystycznej sylwetce: wąskie, płaskie reflektory, linia boczna przypominająca klin, ostro opadająca powierzchnia tylnej szyby i drzwi bez obramowania nad szybą.

W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1991 model zajął 3. pozycję (za Renault Clio i Nissanem Primerą).

W 1991 roku z taśm montażowych Opla zjechało 67 443 egzemplarzy Calibry. W 1993 roku zaproponowano nową gamę kolorów nadwozia i tapicerki. W 1994 roku Calibra przeszła facelifting i dodano nowe silniki: 2.0 16V ECO Tec (136 KM) – zastąpił swojego 150-konnego poprzednika co moim zdaniem było bez sensu, oraz 2.5 V6 24V ECO Tec (170 KM). Facelifting obejmował jedynie detale wnętrza, a z zewnątrz można rozpoznać późniejsze wersje po znaku firmowym, który został przeniesiony z maski na wlot powietrza. Przy okazji zastosowano też wiele ulepszeń konstrukcyjnych. Niektóre odmiany silnikowe (2.0 8V, 2.0 16V) dostępne były, za dopłatą z napędem 4x4. Jedynie wersja Turbo dysponowała takim napędem seryjnie. Przednie zawieszenie Calibry to wahacze poprzeczne i kolumny MacPherson'a, zawieszenie tylne to wahacze skośne i sprężyny śrubowe, jednakże w odmianach z napędem na cztery koła, stosowano zmienione zawieszenie wielowahaczowe, które dodatkowo posiadało zmienioną geometrię w postaci większego ujemnego kąta pochylenia kół. Najmocniejszą odmianą Calibry było 2.0 Turbo 4x4 (oznaczenie C20LET), rozwijająca seryjnie moc 204 KM i 280 Nm momentu obrotowego, Calibra wyposażona w tą jednostkę osiągała prędkość maksymalną 245 km/h i przyśpieszała do 100 km/h w czasie krótszym niż 7 sekund.

Wnętrze Calibry (deska rozdzielcza) również zostało zaadaptowane z Vectry, natomiast usportowione fotele nie były dotąd stosowane w innych modelach marki. Tylna kanapa w standardzie posiada opcję podziału i rozkładania.

Powyższy tekst skopiowałem i lekko zmodyfikowałem z wikipedii bo założę się, że pisząc z głowy nawaliłbym banialuków i poprawiałbym tysiące razy.

Calibra nie inaczej niż inne samochody miała również swoje wersje specjalne takie jak:

*Young

[Obrazek: opel-calibra-young-edition-michax-27886-...?width=660]

[Obrazek: a8085006e572c41bdd5cfb0a9d0606c3,800,600,0,0.jpg]

*Classic (Czyli zazwyczaj spotykana na drogach wersja, czyt. najtańsza)

[Obrazek: img8644.large.jpg]

*Keke Rosberg Edition

http://www.powerful-cars.com/images/opel...bra-14.jpg

http://www.powerful-cars.com/images/opel...ra-111.jpg


Większy opis Keke Rosberg tutaj: http://www.powerful-cars.com/php/opel/19...dition.php

*DTM/Rosberg

[Obrazek: opel-calibra-dtm-10.jpg]

*Cliff Motorsport Edition

[Obrazek: opel__calibra_cliff_motorsport_edition_1997_2_lgw.jpg]

[Obrazek: opel__calibra_cliff_motorsport_edition_1997_1_lgw.jpg]

*Last Edition

[Obrazek: 2d31b04s-480.jpg]

[Obrazek: e40afc8s-480.jpg]

[Obrazek: 2767cc8s-480.jpg]

[Obrazek: b1670c8s-480.jpg]

[Obrazek: 7643c18s-480.jpg]

Na razie to tyle. Mam nadzieję na jakieś komentarze i że ktoś z Was również coś tu doda. Smile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to! Odpowiedz cytując ten post
[-] The following 6 users Lubie to! Huciorek's post:
ExTazer (06-29-2014), Fiecu (06-29-2014), patryk2828 (06-29-2014), Pisarz (06-29-2014), RaGGa (06-30-2014), SzymQ (07-01-2014)
29-06-2014, 15:51
Post: #2
RE: Nasze ulubione marki
Dobry poomysł z tematem! Zawsze można się czegoś dowiedzieć Smile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to! Odpowiedz cytując ten post
29-06-2014, 16:18
Post: #3
RE: Nasze ulubione marki
No, ciekawy sposób, zjem coś i zarzucę swoimi ulubionymi autami Smile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to! Odpowiedz cytując ten post
29-06-2014, 17:31
Post: #4
RE: Nasze ulubione marki
Opel Omega
Opel Omega – samochód osobowy klasy średniej-wyższej produkowany przez niemiecką firmę przejętą w 1929 roku przez General Motors – Adam Opel AG w latach 1986 – 2003. W 1993 roku po zakończeniu produkcji Opla Senatora II pojazd stał się flagowym modelem marki. Pojazdy charakteryzuje duży rozstaw osi, napęd na tylną oś, przestronne wnętrze oraz duża gama silników.
Opel Omega A (okres produkcji 1986 – 1994) został zaprezentowany w 1986 roku. Produkcję pojazdu rozpoczęto we wrześniu. Podobnie jak Rekord, Omega produkowana była m.in. w Rüsselsheim w Niemczech. Auto było dostępne jako 4-drzwiowy sedan, oraz jako 5-drzwiowe kombi, nazywane przez Opla Caravan. W innych krajach samochód był dostępny pod innymi nazwami: Vauxhall Carlton w Wielkiej Brytanii oraz Chevrolet Omega i Chevrolet Suprema (kombi) w Brazylii. Opel Omega A był również inspiracją przy budowie samochodu Holden Commodore w Australii.

W 1987 roku Omega została wybrana w głosowaniu na Europejski Samochód Roku[1]. Model ten był również wykorzystywany jako radiowóz w brytyjskiej policji, a także jako karawan w innych krajach. W 1990 roku Omega przeszła facelifting, zmieniono m.in. osłonę chłodnicy, zderzaki oraz tylne światła.

Najmocniejszą Omegą był skonstruowany przez firmę Lotus model Opel Lotus Omega wyposażony w 6-cylindrowy silnik o pojemności 3.6 l i mocy 377 KM osiąganej przy pomocy dwóch turbosprężarek.
Jednostki napędowe
Benzynowe
4-cylindrowe
1.8 o mocy 82 KM (kod: 18NV) w latach 1986-1987
1,8 o mocy 90 KM (kod: 18SV) w latach 1986-1987
1.8S o mocy 88 KM (kod: E18NVR) w latach 1987-1990
1.8i o mocy 115 KM (kod: 18SEH) w latach 1986-1992
2.0i o mocy 99 KM (kod: C20NEJ) w latach 1990-1993
2.0i o mocy 100 KM (kod: C20NEF)
2.0i o mocy 115 KM (kod: C20NE) w latach 1986-1993
2.0i o mocy 122 KM (kod: 20SE) w latach 1986-1987
2.4i o mocy 125 KM (kod: C24NE)w latach 1988-1993
6-cylindrowe
2.6i o mocy 150 KM (kod: C26NE) w latach 1990-1993
3.0i o mocy 156 KM (kod: C30LE) w latach 1986-1988
3.0i o mocy 177 KM (kod: 30NE) w latach 1986-1990
3.0Si o mocy 177 KM (kod: C30NE) w latach 1988-1993
3.0i 24V o mocy 200 KM (kod: C30SEJ) w latach 1990-1993
3000 24V o mocy 204 KM (kod: C30SE) w latach 1989-1993
Irmscher, 6-cylindrowe
3.0 Evo 500 o mocy 230 KM (kod: C30XEI) w latach 1991-1993
3.6i o mocy 208 KM (kod: C36NEI)
3.6i o mocy 197 KM (kod: C36NE)
4.0i 24V o mocy 272 KM (kod: C40SE) w latach 1991-1993
Lotus Omega
3.6i o mocy 377 KM (kod: C36GET) w latach 1990-1992
Diesla
4-cylindrowe
2.3 D o mocy 73 KM (kod: 23YD) w latach 1986-1993
2.3 TD o mocy 90 KM (kod: 23YDT) w latach 1986-1988
2.3 TD o mocy 100 KM (kod: 23DTR) w latach 1988-1993

W samochodzie dostępna była skrzynia manualna pięciobiegowa oraz czterobiegowy automat z trybami SPORT oraz ZIMA (Auto rusza wtedy z drugiego biegu).
Foto podglądowe oryginalnej omegi a:
[Obrazek: opel_omega_a_3.jpg]
Kombi:
[Obrazek: opel-omega-gl-06.jpg?i]
Lotus omega:
[Obrazek: d43da6a152bf8a61.jpg]
Wnętrze omegi a:
[Obrazek: blog_di_4674656_7092721_tr_111111.jpg]
Wersje specjalne:
Opel Omega 3000/Carlton GSi 3000 – model produkowany od 1987 do 1993 roku. Zbudowany w oparciu o model Opel Omega A produkowany przez koncern General Motors.

Omega 3000 była lekko zmodyfikowaną wersją sedana Omega A. Różnice zewnętrzne, w stosunku do modelu "fabrycznego", były następujące: obniżone i utwardzone nadwozie, inny spojlero-zderzak przedni (niższy niż standardowo, o sportowym wyglądzie, z wbudowanymi halogenami), inny tylny zderzak – z miejscem na dwururowy w wersji 24v i jednorurowy w wersji 12v wydech z chromowanymi końcówkami, fabryczny tylny spojler, inne felgi aluminiowe – dostępne tylko w tym modelu, inne światła przednie – dzielone dwureflektorowe (osobny halogen do świateł drogowych), bardzo stylowy napis Omega 3000 po lewej i Opel po prawej stronie klapy bagażnika, plastikowe nakładki za nadkolami przednimi (poniżej linii listew ozdobnych, pomiędzy przednim nadkolem a przednimi drzwiami). Oprócz zmian zewnętrznych, były także zmiany wewnętrzne: fabryczne kubełkowe półskórzane fotele firmy Recaro, kierownica z napisem "Omega 3000" obszyta skórą, progi o przekroju kwadratu (a nie owalnym jak w zwykłych Omegach) z elementami aluminium. Całości ogólnego wrażenia wysokiej klasy i smaku dopełniały wskaźniki a właściwie prędkościomierz, który kończył się na prędkości 280 km/h.

Samochód wyposażony był w standardową, pięciobiegową ręczną skrzynię biegów, za pośrednictwem której moc przekazywana była na tylne koła. Jak na rasowy samochód sportowy przystało, Omega 3000 wyposażona była standardowo w szperę (mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu) o stopniu 45%. Dzięki tym przeróbkom samochód w wersji ze skrzynią manulną osiągał przyśpieszenie 0-100 km/h w 7,6 s oraz 0-160 km/h około 17 s (to całkiem przyzwoite rezultaty jeśli uzmysłowimy sobie, że samochód ten ważył ponad 1500 kg wraz z kierowcą). Prędkość mocniejszej wersji to 240 km/h.

Omega 3000 była produkowana w dwóch wersjach nadwozia oraz dwóch wersjach silników – po roku 1991 przeprowadzono nieco zmian kosmetycznych (typowy face-lifting, np. przydymiono tylne światła) nie zmieniających w większym stopniu wyglądu samochodu oraz zastąpiono silnik 3.0 o mocy 177 KM z 12-zaworami, nowym silnikiem 24-zaworowym z doładowaniem w systemie Dual Ram. W efekcie tego fabryczna moc wzrosła ze 177 do 204 KM a moment obrotowy wzrósł o 30 Nm.
[Obrazek: 4138248734_b871aecff7.jpg]
Omega B:
Po raz pierwszy Omega B pojawiła się na salonach w sprzedaży dopiero 29 kwietnia 1994 r. Nowa wersja Omegi zastąpiła dotychczasowe modele Opla - Omege A i Senatora B, które zaprzestano produkować. Pierwsze wersje modelu B pojawiły się na początku lat 90'tych:
[Obrazek: omega_b-002.jpg]
Samochodowe gazety przedstawiały Omegę B w sierpniu 1990 tak:
[Obrazek: omega_b-003.jpg]
[Obrazek: omega_b-004.jpg]
Pierwsze wyobrażenia były dość kontrowersyjne i futurystyczne jak na lata 90'te.
Chociaż tył auta jest podobny do późniejszej wersji Omegi. Natomiast w październiku 1992 roku, pojawiły się już zdjęcia które bardzo skrupulatnie przedstawiały sylwetkę nowego auta:
[Obrazek: omega_b-005.jpg]
[Obrazek: omega_b-006.jpg]
Pierwsze zdjęcia nowej generacji Omegi:
[Obrazek: omega_b-007.jpg]
Silniki było oznaczone podobnie jak w Omedze A. I tak dla silnika C20NE (115KM), nowy silnik miał oznaczenie X20NE (115KM). Wszystkie pozostałe silniki benzynowe jakie występowały w Omedze A i Senatorze B, zostały zastąpione nowymi jednostkami ECO-TEC DOHC, które produkowane są w Anglii. Drugi silnik 4-cylindrowy to szesnasto zaworowa jednostka X20XEV (136KM). Przy silnikach 6 cylindrowych, Opel zakończył erę silników R6, które zastąpił dwoma jednostkami w układzie V - X25XE (170KM) i topowy, najmocniejszy silnik V6 - X30XE (211KM). Wyjątek stanowi silnik 2,5 litrowy Turbo Diesel, który występuje jako rzędowa jednostka 24 zaworowa i która pojawiła się w ofercie dopiero w kwietniu 1994 roku. W rzeczywistości silnik ten nie był własnością Opla, lecz BMW, tylko z ograniczoną mocą. A jeszcze dokładniej rzecz biorąc, tego silnika też nie wymyśliło BMW, tylko austriacka firma Styer.
W porównaniu mocy, silniki Opla miały 130KM, a silniki BMW 143KM. Ograniczenie mocy było bardzo dobrym rozwiązaniem, ponieważ silniki występujące w BMW miały dość spore usterki - nieszczelność oleju, rozdarcia i pęknięcia głowicy - które w Oplu praktycznie nie występowały.
W roku modelowym 1996, silniki diesla 2.5 TD były przystosowane do spełniania norm Euro 2 i występowały jako silniki X25TD z taką samą mocą 130KM. Na eksport pozostały jednak silniki 25TD.
W roku modelowym 1998 Opel wprowadził swój nowy silnik diesla - 2 litrowy 4 cylindrowy szesnasto-zaworowy z mocą 100KM oznaczonym jako X20DTH.
Także skrzynie biegów odpowiadały początkowo w zasadzie tym w Omedze A i Senatorze B, ale były jednak dopasowane przekładnie i (przy automatycznej skrzyni biegów) zmiana i sterowanie dla nowych Omeg B.

Dla Omegi B przy limuzynie do roku modelowego 1997 były tylko trzy odmiany wyposażenia: Omega B, Omega B "CD" i czołowy model "MV6". Od roku modelowego 1996 doszedł przy Omedze kombi "Caravan" lepiej wyposażona od modelu bazowego Omega "Voyage". Ta wyposażenie było oferowane od roku modellowego 1997 także w limuzynie. Nad Omegą "CD" od roku modelowego 1997 wyższą pozycję zajmowała Omega "CD Reflection". Prócz tego przyszedł model Omega "Sport" ze sportowym wyposażeniem, i jako opcje na zamówienie otrzymywął silnik X30XE, a Omega MV6 otrzymywała tylko silnik X30XE jako wyposażenie standartowe, ponieważ okazało się, że wprawdzie znaczna liczba potencjalnych kupujących życzyły sobie mocny silnik, z drugiej jednak strony nie byli gotowymi dopłacić do wyposażenia takiego, jak przy pełnym wyposażeniu w MV6. Model "Edition Sport II" oferowany był dla klienta życzącego sobie wyglądu auta, które wyraźnie odcinało się od seryjnego modelu. Model MV6 zostawał niezmieniony w swoim programie, nadal miał pełne wyposażenie i montowany tylko silnik X30XE. W roku modelowym 2000 przypadł 100-roczny firmowy jubileuszu marki Opel, i wydano jeszcze specjalny model "Edition 100". Po facelift'cie w roku modelowym 2000 nastąpiły małe zmiany w oznaczeniach modelowych.
We wnętrzu zmiany nie były już tak mocno uwypuklone w hierarchii poszczególnych modeli jak u poprzednika. Wszystkie wersje wyposażenia miały boczki drzwiowe pokryte delikatnym welurem. Obrotomierz jak również Check-Control były dostępne w wyposażeniu seryjnym. Teraz Triple–Info-Display był zamiast komputera pokładowego w desce rozdzielczej Omegi, z temperaturą zewnętrzną, wyświetlaczem radiowym (o ile występowało zamontowane seryjne radio) oraz informacja o dacie i czasie. Od Omegi B Multi-Info-Display zwany sprzętem informującym miał poza tym jeszcze inne funkcje komputera pokładowego: przeciętne zużycie (paliwa – przyp. tłumacza), predkosc srednia, stoper i zasięg. Instrument LCD taki jaki był oferowany w Senatorze / Monza A i Omedze A / Senatorze B, nie był już dostępny w Omedze B.
Od roku modelowego 1997 dla Omegi była dostępna z opcją oświetleniowa ksenonowego.
Od roku modelowego 1999 klimatyzacja wzgl. klimatyzacja automatyczna, radio i światła przeciwmglowe były zawarte seryjnie w każdej Omedze.
Caravan był, jak zwykle u Opla, prawdziwym mistrzem handlowca, który posiadał jedną z największych powierzchni załadowczych w samochodach osobowy kombi w ogóle. Interesującym szczegółem od Omegi CD seryjnie, był składany fotel pasażera dzięki któremu można przewieźć ładunek przestrzenny długości 2,95 metrów.
Nowe wyposażenie standardowe objęło silnik X20SE w połączeniu z 5 biegową skrzynią biegów, immobiliser, dwie pelnych rozmiarow poduszki gazowe kierowcy i pasażera, napinacze pasów bezpieczeństwa jak również obrotomierz, Triple–Info-Display i ryglowanie centralne z pilotem radiowym. Także jak już przy silnikach sześciocylindrowych w Omedze A wzgl. Senatorze B było wbudowane seryjnie wspomaganie Servotronic teraz zabudowane dla wszystkich silników. Od roku modelowego 1997 seryjnie były poduszki boczne zintegrowane w oparciach przednich siedzen, elektryczne podnoszone szyby z przodu i elektryczna regulacja wysokości siedzenia kierowcy.
Nowe wyposażenie standardowe objęło silnik X20SE w połączeniu z 5 biegową skrzynią biegów, immobiliser, dwie pelnych rozmiarow poduszki gazowe kierowcy i pasażera, napinacze pasów bezpieczeństwa jak również obrotomierz, Triple–Info-Display i ryglowanie centralne z pilotem radiowym. Także jak już przy silnikach sześciocylindrowych w Omedze A wzgl. Senatorze B było wbudowane seryjnie wspomaganie Servotronic teraz zabudowane dla wszystkich silników. Od roku modelowego 1997 seryjnie były poduszki boczne zintegrowane w oparciach przednich siedzen, elektryczne podnoszone szyby z przodu i elektryczna regulacja wysokości siedzenia kierowcy.
Omega B w wyposażeniu CD

Wyposażenia seryjne obejmowało poza tym podwójny ton klaksonu, pakiet oświetleniowy, elektrycznie podnoszone szyby z przodu, dodatkowy trzypunktowy pas bezpieczeństwa środku (dla limuzyny – przyp. tlumacza), konsolę środkową z dyszami powietrznymi oraz zapalniczke do papierosów dla podróżnych z tyłu, Multi-Info-Display zamiast Triple-Info-Display, ustawienie skłonności siedzenia kierowcy (jak w fotelu bujanym – przyp. tłumacza), czteroramienna skórzana kierownica jak również światła przeciwmglowe i ogrzewane dysze spryskiwaczy szyby przedniej. Poza tym seryjnie było radio SC 303. Omega B "CD" była standardowo wyposażona w X20XEV w połączeniu z 5-biegową skrzynią biegów.
Następujące zdjęcie pokazuje wnętrze Omegi B "CD" do roku modelowego 1997:
[Obrazek: Omega_b-318.jpg]
To zdjęcie pokazuje wnętrze przy Omega B "CD" od roku modelowego 1997:
[Obrazek: b3b48be322d09b00.jpg]
Omega B MV6
Model topowy MV6 był dostarczany wyłącznie z silnikiem X30XE w połączeniu z 4 biegowym automatem. Na specjalne zamowienie byl dostepny ze 5-biegowa skrzynia reczna w tej samej cenie. MV6 byl wyposazony dodatkowo w tempomat, klimatyzacyje, ultradźwiękowa instalacje alarmowa, elektryczne szyby z przodu i z tyłu, elektryczna regulacje siedzenia, ogrzewanie przednich siedzen, szyby zatrzymujace cieplo i podwojna warstwe lakieru metalicznego. Ponad to radio SC 804 seryjnie.
Od roku modelowego 1997 Omega MV6 tak samo jak inne modele przeszla wyraźną zmianę.
MV6 do roku 1997:
[Obrazek: images?q=tbn:ANd9GcS8aqJ5KdpDClEqTj4lZIf...J4vLbAe3Lw]
MV6 od roku 1997:
[Obrazek: images?q=tbn:ANd9GcS-6iKPtAfV7r-5mnPXacD...xVpH6X190A]
Omega B "CD Reflection"
W odroznieniu do normalnego wyposazenia CD "CD Reflection" miala inne materiały na pokrycia tapicerskie w innym designie jak również seryjnie elektryczne ustawienie siedzenia po stronie kierowcy.
Kto chciał mieć jedno z trochę bardziej przyjaznego wyposażenia w "CD Reflection", mógł wybrać "szary cień".
Omega B "Sport"
W wyposazeniu "Sport" Omega otrzymala Sportowe siedzenia z ze zintegrowanymi poduszkami bocznymi, silnik ECOTEC - X 20XEV, alufelgi w rozmiarze 7J x 16, reflektory ksenonowe z dynamiczna regulacja odleglosci swiecenia i wysokocisnieniowym systemem oczyszczania. Do tego doszla automatyczna klimatyzacja, elektryczne podnoszenie szyb z przodu i z tylu, Multi-Info-Display - i samochodowe radio Blaupunkt CAR 400, lub do wyboru CDR 500 z pilotem w kierownicy. Dalej zawiera czarna dekoracje drewnianą lub w Carbon-Design na drzwiach i konsoli środkowej, skorzana kierownicę i pakiet oswietleniowy w cenie.
[Obrazek: kanontillf%C3%A4lle-opel-omega-sport-30-v6-1.jpg]
[Obrazek: 0241243270002.jpg?d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e]
Omega B "Edition Sport II" (irmscher)
Przy tym modelu specjalnym seryjna Omega B "Sport", otrzymala "Edition Sport II" z pakietem Irmscher: 30 mm obnizone podwozie ze specjalnymi sprezynami i amortyzatorami, 4 obręcze z z lekkiego stopu 7 1/2 J x 17 z ogumieniem Twin-Design z 235/45 ZR 17, specjalny grill chłodnicy polakierowany w kolorze samochodu, aluminiowe listwy na boczkach drzwi z przodu i z tyłu podobnie jak klamki drzwi, boczki drzwiowe, galka zmiany biegow i konsola srodkowa w designie aluminiowym.
[Obrazek: Omega-B1-Irmscher-Egbert.jpg?v0]
[Obrazek: 22546336.jpg]
Omega B jako pojazd policji
Omega B jako pojazd policji byl uzywany nie tylko w Niemczech. W Szwajcarii między innymi w Kantonspolizeien Zurychem i Solothurn jak również w genewskiej policji.
Także angielska policja miała na stanie Vauxhall Omega jako pojazd operacyjny.
Szwedzka policja w Helsingborg wykorzystuje jeden Omega Caravan jako
pojazd przewodnika psa.
[Obrazek: 1152.jpg]
Vauxhall:
[Obrazek: Vauxhall_Omega_Police.jpg]
Omega steinmetz:
Wersja z innymi zderzakami, grillem, progami i coś tam w wnętrzu. To akurat sam pisałem bo nie ma o tym historii Smile Bym więcej napisał, ale mi się nie chcę.
[Obrazek: 10667286.jpg]
O omedze BFL napiszę potem. Smile i tak pewnie nie przeczytacie xd
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to! Odpowiedz cytując ten post
[-] The following 6 users Lubie to! patryk2828's post:
ExTazer (06-29-2014), Fiecu (06-29-2014), GTAsas (07-05-2016), Pisarz (06-29-2014), RaGGa (06-30-2014), SzymQ (07-01-2014)
29-06-2014, 19:59
Post: #5
RE: Nasze ulubione marki
Volkswagen Passat B5 1996>
Volkswagen Passat B5 został zaprezentowany w 1996 roku. Oferowany był w wersji
nadwoziowej sedan oraz kombi. Wiele komponentów do tego samochdu zostało zapożyczone
z Audi A4 (m.in. płyta podłogowa). Zastosowano wzdłużnie montowane silniki benzynowe:
1,6 l (101 KM), 1,8 l (125 KM), 1,8 l Turbo (150 oraz 170 KM na rynku amerykańskim), V5 2,3 l
(150/170 KM) i V6 2,8 l (193 KM) oraz diesle: 1,9 l (90 i 110 z pompą rotacyjną, 115 KM –
pompowtryskiwacze) i V6 2,5 l (150 KM)
. Napęd 4x4 nazywany już nie Syncro , lecz 4motion
był opcją w silnikach 1.9 TDI, 2,5 TDI V6 oraz 1.8 20v i 2.3 V5, a standardem w silniku 2.8 V6.

Zawieszenie tylne to klasyczna belka, zaś z przodu zastosowano aluminiowe wielowahaczowe, cechujące się niską masą resorującą.

Wyposażenie
:
Passat B5 oferowany był w różnych wersjach i edycjach, jednak wyposażenie można było dowolnie konfigurować przy zakupie. Poza standardowymi elementami jak 2 poduszki powietrzne i wspomaganie kierownicy, można było doposażyć samochód w takie
rzeczy jak klimatyzacja (Climatronic lub manualna), elektryczne szyby (tylko przednie lub wszystkie), elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne (z podgrzewaniem lub bez), układ
ABS z ASR, układ ESP, system 6 poduszek powietrznych, system aktywnych głośników,zmieniarkę CD, podgrzewane fotele z dodatkową regulacją i systemem pamięci,
fotochromatyczne lusterko wewnętrzne, komputer pokładowy FIS (w wersji uboższej lub pełnej), halogeny, reflektory soczewkowe, nawigację lub jeszcze inne dodatki. Ponadto
kupujący mógł wybierać z gamy różnych wzorów oraz rodzajów tapicerki. Od zwyczajnej materiałowej, przez welurową i alkantarę, aż po skórę w różnych odcieniach.
W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1997 model zajął 3. pozycję (za Renault Megane
Scenic i Fordem Ka).
[Obrazek: 985f94335878843.jpg]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to! Odpowiedz cytując ten post
[-] The following 1 user Polubienia Krzysztof's post:
ExTazer (06-29-2014)
29-06-2014, 20:22
Post: #6
RE: Nasze ulubione marki
Ja przedstawię moje najukochańsze auto, czyli moje. Big Grin

Honda Civic 6 generacji. (EJ, EK, EM).

Wprowadzona na rynek w 1995r. Zdobywczyni plebiscytu ''Car of the Year Japan''. Projekantami nowej generacji Civica byli panowie : Masakazu Udagawa i Yoshi Kigoyoshi. Przewidziano 5 wersji nadwoziowych : sedan, hatchback (3D), coupe a także hatchback (5D) i kombi (aerodeck) produkowane w Swindon w Wielkiej Brytanii. Skupię się jedynie na japońskich i amerykańskich wersjach VI gen.

Hatchback :
[Obrazek: 14349682577_5eb6c962b3.jpg]
[Obrazek: 14556268733_b6597c8491.jpg]
[Obrazek: 14349680947_c1a585d982.jpg]

Sedan :
[Obrazek: 14349683107_a6b85401f3.jpg]
[Obrazek: 14536135555_f2676f0c11.jpg]
[Obrazek: 14349569708_367072907d.jpg]

Coupe :
[Obrazek: 14536135735_f69791c7ce.jpg]
[Obrazek: 14349570058_9f304c97b5.jpg]

Auto dynamicznym kształtem nadwozia nadal nawiązywało do poprzednich generacji i tak jak one wyposażane było w dynamiczne a zarazem oszczędne silniki w technice 16-zaworowej.

Wersje wyposażeniowe :

- CX.
- DX.
- EX.
- HX.
- GX.
- S.
- Si.
- Si
R.
- LS.
- LX.
- VP.
- VTi.

- Type-S.
- Type-R.
- RTi.
- RTSi.
- Vi-RS.

Wersje limitowane.

- Jordan.
- F1 Edition.
- Rallye Edition.

Stosowane silniki :


- D14A2, SOHC, 16V, 1396 cm, 90 KM
- D14A3, SOHC, 16V, 1396 cm, 75 KM (EJ9 1.4i).
- D14A4, SOHC, 16V, 1396 cm, 90 KM (EJ9 1.4iS).
- D14A5, SOHC, 16V, 1396 cm, 75 KM
- D14A6E, SOHC, 16V, 1396 cm, 75 KM
- D14A7E, SOHC, 16V, 1396 cm, 75 KM
- D14A8E, SOHC, 16V, 1396 cm, 90 KM
- D14Z1, SOHC, 16V, 1396 cm, 75 KM (EJ9 1.4i).
- D14Z2, SOHC, 16V, 1396 cm, 90 KM (EJ9 1.4iS).
- D14Z3E, SOHC, 16V, 1396 cm, 75 KM
- D14Z4E, SOHC, 16V, 1396 cm, 90 KM
- D14Z6, SOHC, 16V, 1396 cm, 90 KM
- D15Z3, SOHC VTEC-E, 16V, 1493 cm, 90 KM
- D15Z6, SOHC, VTEC-E, 16V, 1493 cm, 114 KM (EK3).
- D15Z8, SOHC VTEC-E, 16V, 1493 cm, 114 KM
- D15Z8E, SOHC VTEC-E, 16V, 1493 cm, 115 KM
- D16B2, SOHC, 16V, 1590 cm, 116 KM
- D16W3E, SOHC, 16V, 1590 cm, 116 KM
- D16W4E, SOHC VTEC, 16V, 1590 cm, 125 KM
- D16Y2, SOHC VTEC, 16V, 1590 cm, 126 KM
- D16Y3, SOHC, 16V, 1590 cm, 114 KM
- D16Y5, SOHC VTEC-E, 16V, 1590 cm, 115 KM
- D16Y7, SOHC, 16V, 1590 cm, 106 KM (EJ6).
- D16Y8, SOHC VTEC, 16V, 1590 cm, 127 KM (EJ7, EJ8. )
- D16Y9, SOHC, 16V, 1590 cm, 106 KM
- D16Z7, SOHC VTEC, 16V, 1590 cm, 125 KM
- B16A2, DOHC VTEC, 16V, 1595 cm, 160 KM (EK4, EM1, Si, SiR, Type-S).
- B16A4, DOHC VTEC, 16V, 1595 cm, 170 KM
- B16B, DOHC VTEC, 16V, 1595 cm, 185 KM (EK9, Type-R).

Pod koniec 1998r. auto przeszło face-lifting. Zmieniono cały przód (nowa maska, zderzak o innym kształcie, błotniki.), tylny zderzak pozbawiono listew a tylne lampy otrzymały białe kierunkowskazy. Lifting nie dotknął niestety wnętrza. Jedynie wersja Type-R po liftingu otrzymała inną konsolę środkową. Auto w takiej postaci produkowano do początku 2001r. Jest to ostatni, prawdziwy, japoński Civic.

[Obrazek: 14534660964_47ab9b620e.jpg]
[Obrazek: 14532754371_d4c54033f8.jpg]

W 1996r. z okazji pięćdziesięciolecia Hondy zaprezentowano wersję Type-R, wyposażoną w silnik B16B DOHC VTEC osiągający 185 KM z pojemności 1,6 litra. EK9 z tym silnikiem przyspieszało 0-100 w ok. 6s. Auto zostało całkowicie usztywnione, otrzymało sportowy układ hamulcowy Brembo, obniżone i utwardzone zawieszenie i białe alufelgi Enkei. Miało przyciemnione przednie lampy (Gunmetal), przyciemnione tylne szyby, dokładki zderzaków i inną tylną lotkę.

Wersja przedliftingowa :
[Obrazek: 14532755091_5c0c4cc54c.jpg]

Wersja poliftingowa :
[Obrazek: 14536134215_264226c618.jpg]
[Obrazek: 14513017896_41afbd351b.jpg]

Auto było dostępne w czterech kolorach nadwozia :
- NH0 Championship White. (Biały).
- Y-56 Sunlight Yellow. (Żółty).
- NH-583M - Vogue Silver Metallic. (Srebrny).
- NH-592P Flamenco Black Pri Metallic Clearcoat. (Czarny).


W wnętrzu postawiono na kolor czerwony. Zastosowano czerwone fotele kubełkowe, czerwoną wykładzinę podłogi, kierownicę Momo obszytą czerwoną nicią i wiele innych. Ponadto wnętrze wyposażono w inne zegary z żółtymi wskazówkami i obrotomierzem wyskalowanym do 10000 obr (!), konsolę środkową z emblematem Type-R, nakładki na pedały, aluminiową gałkę zmiany biegów i wiele innych.

W Ameryce powstał odpowiednik EK9 jednak w wersji Coupe i innym oznaczeniu. Był to Civic Si EM1. Produkowany był po kilkuletniej przerwie przez rok od 1999 do 2000 roku.

Z zewnątrz został wyposażony w inny grill, dokładkę zderzaka przedniego czy tylną lotkę. Posiadał silnik B16A2 DOHC VTEC o mocy 160KM.
Civic Si wyposażony jest standardowo w klimatyzację, szyberdach, odtwarzacz CD, elektryczne szyby, centralny zamek z pilotem, koło kierownicy obszyte skórą, tempomat.

[Obrazek: 14536133985_9548c447ac.jpg]
[Obrazek: 14532753361_d16c848f5d.jpg]
[Obrazek: 14556266563_571275a2ab.jpg]

Powstało także kilka wersji limitowanych.

1. Jordan. Wersja ta bazowała na Civic'u VTi, ale odróżniało je to że :
- Występowały tylko w kolorze żółtym i tylko w roku 1999.
- Ospoilerowanie miały identyczne jak w EK9 z wyjątkiem lotki oraz grilla.
- Czarno-żółte wnętrze wykończone skórą.
- Pięcio ramienne felgi 15' .
Była to seria limitowana oraz numerowana, zrobiono tylko 500 sztuk z kierownicą po prawej stronie.

[Obrazek: 14536136455_6d8530d518.jpg]
[Obrazek: 14349681577_2bcfff2150.jpg]

2. Rallye Edition.
- Produkowane tylko w kolorze białym i tylko w roku 1997.
- Felgi OZ Superturismo,
- Przyciemnione szyby.
- Zawieszenie Eibach
- Wydech Remus.
- Żółte lub czerwone fotele Recaro w opcji.
- Naklejki.
Limitowana seria 2000 sztuk.

[Obrazek: 14349498610_56c8576753.jpg]

3. F1 Edition.
Podobna rzecz jak w Rallye jednak były produkowane na poliftach, miały inne naklejki i felgi OZ F1.

[Obrazek: 14556266413_4abdbc8b62.jpg]
[Obrazek: 14536133755_d5afc53939.jpg]

Tyle. Dzięki za uwagę. Big Grin
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to! Odpowiedz cytując ten post
[-] The following 8 users Lubie to! Bartek.'s post:
Cycu (03-29-2016), ExTazer (06-29-2014), Kamil (06-30-2014), patryk2828 (06-30-2014), Paweł (06-30-2014), Pisarz (06-29-2014), RaGGa (06-30-2014), SzymQ (07-01-2014)
30-06-2014, 10:20
Post: #7
RE: Nasze ulubione marki
BMW seria 3 E36


Seria samochodów osobowych wprowadzonych na rynek w roku 1990 jako następca serii E30.

BMW E36 produkowano z przeznaczeniem na siedem rynków: europejski, indonezyjski, meksykański, malezyjski, tajlandzki, amerykański oraz południowoafrykański.

Samochody serii E36 były produkowane w różnych wersjach nadwozia: sedan, coupe, compact, kombi zwany touring, kabriolet oraz Top Cabrio Baur. W wersji sedan był produkowany do 1998 roku, kiedy na rynku pojawiła się seria E46, produkcję pozostałych wersji nadwozia zakończono w 1999 roku (z wyjątkiem wersji compact – koniec roku 2000).

W roku 1996 E36 przeszło facelifting. Zmiany jakie zostały wprowadzone to inne nerki, zderzak, boczne kierunkowskazy na błotniku (przed liftem były wkręcane na śrubkę, po lifcie były wsuwane)

W BMW E36 był również montowany M-Pakiet, był to pakiet z BMW M3, w skład M-Pakietu wchodzą, zderzak przedni i tylni, progi, luterka i kierownica.

Produkcję trzeciej generacji serii 3 rozpoczęto w grudniu 1990 r. od wersji nadwoziowej sedan. Dwa lata później dołączył model coupe, a w 1994 r. - Compact, którym producent chciał walczyć o klientów w klasie kompaktowej. W 1995 r. zaprezentowano wersję kombi, tradycyjnie u BMW nazywaną Touring. Elegancki kabriolet produkowano w latach 1993 - 1998. Najlepiej sprzedawał się jednak sedan, chociaż oponenci zarzucali mu ciasnotę na tylnej kanapie. Zwolennicy szybkości i tak nie zwracali na to uwagi, bowiem z przodu miejsca było pod dostatkiem, a wygodne fotele i "sportowy" design tablicy przyrządów sprzyjały kierowcy. BMW to jeden z niewielu producentów, który stosuje napęd na tylne koła i to on stanowi dzisiaj atrakcję dla nabywców Na rynku samochodów używanych BMW serii 3 E36 występuje w dużej ilości i są to w zdecydowanej większości egzemplarze sprowadzone zza granicy. Ich stan jest bardzo zróżnicowany.

Samochody serii BMW E36 występowały w kilku wersjach silnikowych
Benzynowe:
R4: 1.6 100KM (316i, M40) ; 1.6 102KM (316i, M43); 1.8 115KM (318i, M40); 1.8 115KM (318i, M43); 1.8 140 KM(318is, M42); 1.9 140KM (318is, M44);
R6: 2.0 150KM (320i, M50); 2.0 150KM (320i, M52); 2.5 170KM (323i, M50); 2.5 192KM (325i, M52); 2.8 193KM (328i, M52).
Silniki wysokoprężne:
1.7 90KM (318tds, M41); 2.5 115KM (325td, M51); 2.5 143KM (325tds, M51).

Najmocniejszą wersją BMW E36 było M3 , dostępne z silnikiem S50 o pojemności 3.0L i mocy 286 KM oraz S50 o pojemności 3.2L i mocy 321 KM.

Początkowo silniki benzynowe 1,6 l/100 KM i 1,8 l/115 KM miały napęd rozrządu za pomocą paska zębatego, który był słabym punktem konstrukcji i wymagał wymiany co 40 tys. km. Od końca 1993 r. zastąpiono go łańcuchem (M43), który był mniej awaryjny. Mimo tej zmiany, kultura pracy tych 4-cylindrowych jednostek napędowych nie jest najwyższa. Dlatego fani BMW używają silników 6-cylindrowych (320, 323, 325, 328, M3). Pod tym względem chwalony jest BMW 323i, wytwarzany od 1995 r. Z silników wysokoprężnych awariom z powodu brutalnej eksploatacji ulega 325 tds (turbodoładowany), wprowadzony do produkcji od 1993 r. Lepszą opinią cieszy się 325 td, chociaż ma mniejszą moc - 115 KM. Silniki wysokoprężne z zasilaniem typu common rail pojawiły się dopiero w 1999 r. a więc w autach następnej generacji.

Na rynku jest sporo egzemplarzy nadmiernie wyeksploatowanych, które wymagają sporego remontu. W zasadzie E36 nie jest autem usterkowym, chociaż lepiej unikać egzemplarzy wyprodukowanych przed 1993 r. Korozja nie jest problemem tego auta, w przeciwieństwie do złodziei, którzy upodobali sobie ten model BMW. Producent tylko raz wzywał posiadaczy tego modelu do swoich serwisów - w 1997 r. wystąpiły usterki układu chłodzącego silnik.

Zalety:
- dużo wersji nadwoziowych,
- dobra dynamika i osiągi
- bardzo dobre właściwości jezdne
- duży wybór opcji wyposażenia

Wady:
- mało przestronna kabina pasażerska,
- wysokie ceny oryginalnych części zamiennych,
- dużo egzemplarzy wyeksploatowanych.
- spore zużycie paliwa benzynowych silników 6-cylindrowych.

Sedan:
[Obrazek: 800px-BMW-E36-sedan.jpg]

Coupe:
[Obrazek: 800px-1993_bmw_325is_left.jpg]

Cabrio:
[Obrazek: 756px-BMW_E36_cabrio_Mi%C4%99dzyzdroje3.JPG]

Compact:
[Obrazek: 800px-BMW_E36_Compact_rear.jpg]

Touring:
[Obrazek: 800px-E36touring.JPG]

Top Cabrio Baur:
[Obrazek: 800px-BMW-BAUR-TC4%282%29.JPG]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to! Odpowiedz cytując ten post
[-] The following 8 users Lubie to! RaGGa's post:
Cycu (03-29-2016), Fiecu (06-30-2014), Mariusz (06-30-2014), patryk2828 (06-30-2014), Pisarz (06-30-2014), Scott (06-30-2014), SzymQ (07-01-2014), Volt (07-01-2014)
30-06-2014, 22:25
Post: #8
RE: Nasze ulubione marki
BMW M5 E34

[Obrazek: 14359243229_b6498e2b19_o.png]

Kontynuacją sportowego sedana M5 E28, była przedstawiona w 1988 roku nowa sportowa limuzyna M5 E34. Silnik, zawieszenie, hamulce, bogate wyposażenie to główne wyróżniki wersji M w porównaniu do wersji „cywilnych”. Z założenia miał to być samochód luksusowy, szybki i takim też na owe czasy był. Powstał na bazie zwykłej karoserii E34. Projekt modyfikacji oraz badania wykonane zostały w fabryce BMW Motorsport (Garching, Niemcy). Sercem M5 E34 był rzędowy, sześciocylindrowy silnik (oznaczenie S38), który stanowił kolejną ewolucją M88, zastosowanego w M5 E28 oraz w M6 E24 (M635i w Europie). Ręczny proces składania każdego samochodu oraz silnika przez pracowników BMW Motosport (przy wykorzystaniu karoserii oraz zawieszenia dostarczonych przez zakład BMW) trwał około dwóch tygodni (wyjątkiem była specyfikacja afrykańska, składana z gotowych „kitów” w Rosslyn (RPA)). Po zakończeniu procesu produkcji każdy egzemplarz trafiał na tor testowy. Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że doświadczeni kierowcy testowi byli w stanie dokładnie wskazać grupę pracowników odpowiedzialną za montaż aktualnie testowanego egzemplarza M5.

[Obrazek: 14545849475_d0cf564f19_o.png]

Produkcja BMW M5 E34 trwała od 1988 do 1995 roku, przy czym wersja NA (North America) była w sprzedaży tylko od 1990 do 1993 roku. Ważniejsze daty z historii BMW M5 E34:
• schyłek 1988 roku – rozpoczęcie produkcji,
• rok 1990 – rozpoczęcie sprzedaży w Ameryce Północnej (USA, Kanada),
• schyłek 1991 roku – zmiana silnika z S38B36 na S38B38 (tylko w wersjach europejskich) oraz wprowadzenie wersji Touring,
• rok 1993 – wycofanie ze sprzedaży na rynku ameryki północnej,
• maj 1994 – wprowadzenie ostatnich zmian - ostatni lift,
• rok 1995 – koniec produkcji.

Warto zaznaczyć, że M5 E34 była bezkonkurencyjna w swojej klasie aż do początku lat 90-tych, kiedy to pojawiła się moda na szybkie, luksusowe oraz „obrzydliwie” drogie samochody. W sprzedaży pojawiły się konkurencyjne samochody takie jak Lotus Omega, Alpina B10 BiTurbo, Mercedes Benz 500E czy Audi S4 (wiecej info o konkurencji TUTAJ).

[Obrazek: 14522755976_c1d15386c3_o.png]

BMW M5 E34 było produkowane zarówno w wersji z kierownicą po lewej jak i prawej stronie. Ponadto można rozróżnić podział ze względu na silnik, skrzynie biegów, nadwozie czy nawet wyposażenie. Samochód był sprzedawany w Europie (łącznie z Wielką Brytanią), Ameryce Północnej (USA i Kanada), Japonii, RPA oraz w Arabii Saudyjskiej. Całkowita liczba wyprodukowanych egzemplarzy to 12254 sztuk, przy czym uwzględniając poszczególne wersje podział wygląda następująco:
• 5877 sztuk – nadwozie sedan (oznaczenie HD91), wersja europejska z silnikiem S38B36 i kierownicą po lewej stronie; produkcja od 4/88 do 4/92,
• 524 sztuki – nadwozie sedan (oznaczenie HD92), wersja europejska z silnikiem S38B36 i kierownicą po prawej stronie; produkcja od 10/89 do 11/91,
• 1678 sztuk – nadwozie sedan (oznaczenie HD93), wersja amerykańska z silnikiem S38B36 i kierownicą po lewej stronie; produkcja od 9/89 do 4/93,
• 265 sztuk – nadwozie sedan (oznaczenie HD98), wersja afrykańska z silnikiem S38B36 i kierownicą po prawej stronie; produkcja od 9/90 do 3/93, budowane z „kitów” dostarczonych przez BMW Motorsport,
• 2272 sztuki – nadwozie sedan (oznaczenie HC91), wersja europejska przed liftem z silnikiem S38B38 i pięciobiegową skrzynią biegów oraz kierownicą po lewej stronie; produkcja od 7/91 do 4/94,
• 404 sztuki – nadwozie sedan (oznaczenie HC91), wersja europejska po lifcie z silnikiem S38B38 i sześciobiegową skrzynią biegów oraz kierownicą po lewej stronie; produkcja od 5/94 do 7/95,
• 204 sztuki – nadwozie sedan (oznaczenie HC92), wersja europejska przed liftem z silnikiem S38B38 i pięciobiegową skrzynią biegów oraz kierownicą po lewej stronie; produkcja od 11/91 do 4/94,
• 138 sztuk – nadwozie sedan (oznaczenie HC92), wersja europejska po lifcie z silnikiem S38B38 i sześciobiegową skrzynią biegów oraz kierownicą po prawej stronie; produkcja od 5/94 do 6/95,
• 682 sztuki – nadwozie touring (oznaczenie HJ91), wersja europejska przed liftem z silnikiem S38B38 i pięciobiegową skrzynią biegów oraz kierownicą po lewej stronie; produkcja od 3/92 do 4/94,
• 209 sztuk – nadwozie touring (oznaczenie HJ91), wersja europejska po lifcie z silnikiem S38B38 i sześciobiegową skrzynią biegów oraz kierownicą po lewej stronie; produkcja od 5/94 do 8/95.

[Obrazek: 14359200900_ef4ca27df1_o.png]

Pomijając różnice w wyposażeniu i akcesoriach, europejska wersja w czasie swej produkcji przeszła kilka istotnych zmian. Końcem 1991 roku zmieniono: jednostkę napędową z S38B36 na S38B38, sprzęgło na dwu-masowe, zawieszenie na Adaptive M Suspension. Również w tym samym czasie rozpoczęto produkcję i sprzedaż wersji touring. Natomiast wszystkie M5 E34, produkowane po maju 1994 roku posiadały sześciobiegową skrzynie biegów Getrag Type D, powiększone tarcze hamulcowe, twardsze stabilizatory tylnej osi (19mm w sedanach i 20mm w touring), zawieszenie EDC (Electronic Damping Control), osiemnastocalowe felgi M Parallel i szeroki grill. Wersja amerykańska przechodziła tych zmian znacznie więcej. Zainteresowanych odsyłam TUTAJ.

Poniżej zestawiłem podstawowe dane techniczne BMW M5 E34.

Nadwozie sedan:
Długość = 4720mm,
Szerokość = 1750mm,
Wysokość = 1392mm,
Rozstaw osi = 2760mm,
Masa = 1733kg
Przyspieszenie 0-100km/h = 6.3s z silnikiem S38B36 i 5.9s z silnikiem S38B38 (5,7s wersja z szeciobiegową skrzynia biegów).
Prędkość maksymalna = 253km/h z silnikiem S38B36 i 250km/h z silnikiem S38B38 (ograniczona).

Nadwozie touring:
Długość = 4720 mm,
Szerokość = 1751 mm,
Wysokość = 1392 mm,
Rozstaw osi = 2721 mm,
Masa = 1786 kg
Przyspieszenie 0-100 km/h = 5.9 s.
Prędkość maksymalna = 250 km/h (ograniczona).


BMW M5 E34 mimo stosunkowej dużej masy, legitymowała się zadziwiającymi osiągami, co sprawiło, że do dziś zaliczana jest do czołówki sportowych sedanów. Jak przystało na flagowy model BMW również i cena była wysoka, około 120000DEM w zależności od wersji (dla porównania ówczesna cena nowego VW Golf II G-60 Limited /moc 210HP, wyprodukowany w ilości 70 sztuk/ oscylowała na poziomie ok. 69000DEM).

[Obrazek: 14522755276_2b0dfe49ac_o.png]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to! Odpowiedz cytując ten post
[-] The following 5 users Lubie to! Fiecu's post:
Cycu (03-29-2016), Huciorek (06-30-2014), patryk2828 (07-01-2014), Pisarz (07-05-2014), RaGGa (07-01-2014)
08-01-2015, 18:12
Post: #9
RE: Nasze ulubione marki
BMW E46

BMW E46 produkowano z przeznaczeniem na dwanaście rynków: chiński, europejski, egipski, indonezyjski, meksykański, malezyjski, filipiński, rosyjski, tajlandzki, amerykański, wietnamski oraz południowoafrykański. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W kwietniu 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.

[Obrazek: BMW_E46_front_20080822.jpg]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to! Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

© Marcin Werstak, RWN - Racer Według Nas. Powered by MyBB