Witamy na RWN!
Nick: Hasło:
Ogłoszenie
Zostały wprowadzone zmiany w regulaminie. Dodany został punkt numer 9 w regulaminie shoutboxa ("Shoutbox to nie dział pomoc. Wszystkie tego typu wpisy będą karane"). Prosimy o zapoznanie się i respektowanie nowej zasady.


Odpowiedz 
Robimy shader RGB
11-08-2014, 16:28
Post: #1
Robimy shader RGB
Witam!! Dziś opiszę Wam jak zrobić shader RGB.

Co potrzebujemy:

- Próbkę koloru który chcemy uzyskać
- Photoshop/Gimp
- Chęci Big Grin

No to do dzieła Smile

1. Na początku pobieramy sobie próbkę naszego koloru np. z google i otwieramy Gimpem lub PS'em
2. Otwieramy sobie okno aktywnej zmiany koloru i klikamy na zakraplacz.
3. Klikamy teraz na element zdjęcia/grafiki w miejscu gdzie jest najbardziej interesujący Nas kolor
4.
[Obrazek: w5sz0z7azmk7k9jfg.jpg?size_id=5]

Gdy mamy już wybrany swój kolor, patrzymy na wartości R, G i B.
Teraz musimy przepisać je do naszego shadera Smile

Cytat:shader_karoseria~vf_reflect
{
cast_shadow=1
reflect=0.1
diffuse=0.186 0.010 0.005 1
ambient=0.186 0.010 0.005 1
specular=0.186 0.010 0.005 1

shininess=14
mipmap_bias=6
fresnel
{
bias=0.06
scale=0.98
power=2
}
layer0
{
map=karoseria.tga
}
layer1
{
map=$trackenvmap
}
}
5. Wartości wpisujemy do Diffuse, Ambient i Specular
- Wartość R wpisujemy w miejsce 0.186, czyli po wpisaniu wartości z mojej próbki powinno wyglądać tak 0.114
- Wartość G wpisujemy w miejsce 0.010, czyli po wpisaniu wartości z mojej próbki powinno wyglądać tak 0.162
- Wartość B wpisujemy w miejsce 0.005, czyli po wpisaniu wartości z mojej próbki powinno wyglądać tak 0.042

6. Linijki Diffuse, Ambient oraz Specular powinny wyglądać teraz tak:

Cytat: diffuse=0.114 0.162 0.042 1
ambient=0.114 0.162 0.042 1
specular=0.114 0.162 0.042 1

7. Ostatnim krokiem jest zmiana koloru naszej tekstury na taki, który uzyskaliśmy zakraplaczem oraz zapisanie zmian w car.shd Smile

A oto efekt Smile

[Obrazek: 14883406631_e2e7652780_z.jpg]


Przeniosłem do odpowiedniego działu Smile/F.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to! Odpowiedz cytując ten post
[-] The following 19 users Lubie to! Seboo107's post:
Axcess (02-22-2017), Cycu (12-21-2015), Fiecu (08-11-2014), Golfiarz (08-25-2017), Gruby (03-03-2016), Kapi (07-25-2015), Lucas (08-11-2014), Mariusz (08-11-2014), Miku (08-12-2014), Młodziak (09-11-2016), Patryk (10-26-2014), patryk2828 (08-11-2014), Pisarz (08-11-2014), RaGGa (11-30-2014), Scott (08-16-2014), swift (04-04-2015), Wolf (08-11-2014), Łysy (08-25-2014), Mactel (08-11-2014)
11-08-2014, 16:34
Post: #2
RE: Robimy shader RGB
Ze wszystkim się zgadzam poza tym że teksturę robimy tym samym kolorem. Ja robię teksturę w taki kolor jaki ma być w cieniu a wartości RGB mam taki kolor jaki chcę w słońcu. Wink
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to! Odpowiedz cytując ten post
[-] The following 2 users Lubie to! Mariusz's post:
Seboo107 (08-11-2014), Volt (08-11-2014)
11-08-2014, 19:09
Post: #3
RE: Robimy shader RGB
Dzięki Seboo napewno mi się przyda Smile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to! Odpowiedz cytując ten post
26-10-2014, 18:35
Post: #4
RE: Robimy shader RGB
Robię tak jak tutaj i kolor wychodzi ale taki bez połysku jak tutaj na zdjęciu. :/ Taki jakby matowy mi wychodzi, da się to jakoś poprawić?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to! Odpowiedz cytując ten post
26-10-2014, 18:40
Post: #5
RE: Robimy shader RGB
reflect=0.1
shininess=14

bias=0.06
scale=0.98
power=2
tym się pobaw.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to! Odpowiedz cytując ten post
26-10-2014, 19:27
Post: #6
RE: Robimy shader RGB
Ok dzięki. Big Grin

A jednak nie dało to nic próbowałem wszystkiego i kolor dalej jest bez połysku. :/
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to! Odpowiedz cytując ten post
24-12-2014, 15:24
Post: #7
RE: Robimy shader RGB
Koledzy ma problem,jak chce zrobić kolor biały w RGB to wychodzi siwy,wie ktoś o co chodzi??
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to! Odpowiedz cytując ten post
24-12-2014, 15:53
Post: #8
RE: Robimy shader RGB
Biały RGB to jest wgl. zagadka, np jak dasz biała teksture a w rgb wpiszesz inny kolor to będziesz mial kolor taki jak wpisałeś. Speckle tutaj jest wyjściem w przypadku perły.
Biały spróbuj zrobić bez rgb.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to! Odpowiedz cytując ten post
24-12-2014, 16:00
Post: #9
RE: Robimy shader RGB
Kurcze no szkoda,ale dobra będzie zwykły.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to! Odpowiedz cytując ten post
27-09-2015, 12:43
Post: #10
RE: Robimy shader RGB
A jak zrobić aby ten kolor zapisał się w pliku .tga, a nie .xfc?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to! Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

© Marcin Werstak, RWN - Racer Według Nas. Powered by MyBB